EĞİTİM
Giriş Tarihi : 17-09-2022 12:03   Güncelleme : 17-09-2022 12:10

Halil Kosanoğlu atıl durumdaki okulu köydeki öğrenciler için eğitim merkezi haline getirdi

Rize'nin Çamlıhemşin ilçesinde sınıf öğretmenliği yapan Halil Kosanoğlu, atıl durumda olan okulu köy halkıyla beraber öğrenciler için bir eğitim merkezi haline getirdi.

Halil Kosanoğlu atıl durumdaki okulu köydeki öğrenciler için eğitim merkezi haline getirdi

İlçeye Bağlı Dikkaya Köyünde yaşayan sınıf öğretmeni Halil Kosanoğlu, köyünde bulunan atıl durumdaki bir  okulu köy halkıyla el ele vererek eğitim merkezi haline getirdi. Eski köy okulunu tekrardan değerlendirerek Mekaleskirit Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (MEKADER) yardımlarıyla 'Akıllı ol, ülkene faydalı ol' projesi çerçevesinde köydeki öğrencilere akıl ve zeka oyunlarının bulunduğu eğitim merkezi haline getirildi.. Sınıf öğretmeni Kosanoğlu, açtığı eğitim merkezinde 60 öğrenciye eğitim veriyor. Her çeşitte zekayı ve aklı çalıştıran oyunlarının bulunduğu sınıfta köydeki öğrencilerin eğitim merkezine ilgisi yoğun oluyor.

Yapılan projeyi anlatan Halil Kosanoğlu, "Köy okulu öğrencilerimizin dezavantajlı olduğunu gördüm. Okuldan sonra sosyla bir aktivite yapabilecekleri bir alan yoktu. Bunla ilgili ne yapabilirim diye düşünmeye başladım. Hem çocukları eğitim anlamında geliştirmek hem de boş zamanlarında en iyi şekilde değerlendirebilecekleri bir alan oluşturmaya karar verdim. Bu sınıfı oluşturduktan sonra tamamen çocukların akademik olarak girişimlerini sağlamak ve onları sosyal alanlarda kendilerini geliştirmek. Sosyal bir statü kazanmaları için başladık. Bu proje yaklaşık 2 senedir faaliyette. 2 yıl içerisinde çocukların gerçekten bir gelişim aşamalarında olduklarını ve köydeki öğrencilerin buradan eğitim aldıktan sonra ilde yapılan bazı yarışmalarda derece almaları bizim için gurur verici. Eğitim merkezinde hem akıl ve zeka oyunları eğitimleri veriyoruz. Öğrencilere vermiş olduğumuz eğitimle çocuklara düşünme becerileri, görsel algı, işitsel dikkat ve üretkenlik gibi alanlarda gelişim sağlıyorlar. Bu çalışmalarla hem çocuklara hızlı okuma eğitimleri veriyoruz. Okumada zorluk yaşayan ilkokul öğrencilerimize akademik olarak destek vererek hem akıcı okuyabilmelerini hem de dikkatlerini geliştirmeyi sağlıyoruz" şeklinde konuştu.

Şehir merkezinde yapılan benzer projelerin Köy ortamında gibi verimli olmadığını söyleyen Kosanoğlu, "Bu çalışmalar şehir merkezinde de yapılıyor ama bu kadar verim alabiliyorlarmı diye kıyasladığımız zaman gerçekten verim alınamaz. Çünkü köy ortamında sessiz ve sakin oluyor Etrafa bir baktığında kuş seslerinin olduğu bir ortamdayız. Çocuklar dışarıda kafalarını dinlendiriyorlar. İçeriye girdiklerinde tamamen konuya odaklanıp derslerini yapabiliyorlar. Köy ortamında daha çok verimli oluyor. Bu ortamı şehirde yakalamak biraz zor olur" dedi.

Katıldığı eğitim ile okuma hızının arttığını sözlerine yansıtan Sinem Kubar, "Bu kursa ilk önce okulumun başarısını temsil etmek için ve kendi başarımı temsil etmek için katıldım. Derslerde dikkatim çok dağılıyordu. Dikkatimin dağılmaması için buraya gelmeye başladım. Verilen hızlı okuma eğitimine ise çok yavaş okuduğum için katılmıştım. İlk başta normal okuma 93 iken benim okuma hızım 63 idi. Buradaki eğitimleri aldıktan sonra 215 çıkmıştı. Öğretmenimde şaşırdı. Burada çok güzel eğitimler alıyorum" ifadelerini kullandı.
 

Ali MaşalacıAli Maşalacı